Service, retur og angrefrist
1. Skadet forsendelse
Hvis sendingen din er skadet ved mottak ber vi deg ta bilder av forsendelsen og opprette en klage hos Posten/Bring. Hvis Posten ikke kan ta på seg skylden for skaden tar du kontakt med kundeservice hos Skolehuset.no. En skadet forsendelse må varsles til oss innen 7 dager etter varene er mottatt.
2. Garanti
Flere av produsentene vi forhandler har gode garantiordninger, men det varierer fra produsent til produsent. I tilfeller hvor produsent gir garanti går en eventuelt reperasjonssak raskere for deg som kunde. Merk forskjellen på garanti og reklamasjon, i punktet under.
3. Reklamasjon
Reklamasjon er kravet og retten du har som kunde på at varene du kjøper skal ha forventet levetid. Etter norsk kjøpslov har du 2 års reklamasjonsrett på småelektronikk, og 5 års reklamasjonsrett på varer som er forventet å vare lengre. Ta kontakt med oss for detaljer angående din vare.
4. Feil i leveranse
Selv om vi har flere kryss-referanser og automatikk i vår pakkeprosess kan det skje at feil vare blir levert. Vi ber deg da ta kontakt med oss direkte og vi hjelper deg umiddelbart i å rette opp feil.
5. Angrefrist
Så lenge det er gått mindre enn 14 dager siden du handlet har du selvfølgelig krav på angrerett. Det er vedlagt angrefristskjema i ordrebekreftelsen du fikk e-post. Ta alltid kontakt med oss på mail først for å melde inn at du ønsker å benytte angrefrist. Send da en epost til post@skolehuset.no hvor du nevner ditt ordrenummer. Da får du videre innstruks og vi gjør oss klare til å motta varen fra deg. Beløpet blir for varen blir først refundert når vi har mottatt returen din. Ved bruk av angrefrist er det viktig at produktets emballasje er i så bra stand at produktet kan selges på ny. I tilfeller hvor returnerte varer er behandlet dårlig og emballasjen bærer preg av unødvendig ødeleggelse vil du som kunde ikke ha krav på full refusjon. Vi vurdere alle returer nøye, og vil be om forståelse for at returer skal være behandlet så pent at de i teorien skal kunne videreselges.
6. Jeg har snakket med Skolehuset, og skal returnere vare(r) pga. angrefrist, feilkjøp eller service.
Når du skal returnere en sending til oss, er det viktig at du pakker produktet godt inn slik at det er sikret for slag og støtskader under transport. Hvis vi mottar varer med skader som ikke er meldt fra om på forhånd, vil vi ikke kunne refundere det fulle beløp for varen. Innpakking av returnerte sendinger er derfor kundens ansvar. Vi anbefaler at du benytter en sendingsmetode med sporing for å returnere pakker til oss, da vi ikke står ansvarlig for å motta pakker som sendes med brevpost uten sporing. Så lenge Skolehuset ikke har sendt feil vare til deg, eller at varen var D.O.A (Dead on arrival) fra oss, er det kunden som skal dekke returkostnader. Dette gjelder ved bruk av angrefrist, service-saker, garantisaker og andre feilkjøp. Skolehuset dekker kun returporto eller utsteder returetiketter i tilfeller hvor Skolehuset har gjort en feil som kunden ikke selv har skyld i. Returer merkes med avsender, og sendes til:
LOGISTIKKSENTRALEN AS
CO NORSKMEDIATEK SKOLEHUSET
MØLLEVEGEN 22
4353 KLEPP STASJON
NORGE
7. Skolehusets filosofi og garanti til deg som kunde
Vi er tjent med at du er fornøyd. Vi ønsker at du som kunde skal få lengst mulig glede av varene du kjøper hos oss. Vi er defor klare til å strekke oss langt med hjelp og support skulle problemer oppstå.